Польські ЗМІ: Головне – самому не стати знаряддям кремлівської пропаганди!

Gazeta Polska Codziennie” у статті “Остерігайтеся, тролі йдуть!” (Strzeżcie się, trolle nadchodzą!) звертає увагу, що тема дезінформації, котру активно здійснює РаSSєя на польському напрямку, нарешті потрапила у поле зору ЗМІ. Адже кремлівська пропаганда на повну потужність поширюється у Польщі з 2013 року.



Автор публікації Войцєх Муха (Wojciech Mucha) аналізує доповідь “Автоматизована пропаганда у світі”, що вийшов в Оксфорді. У ньому, зокрема, стверджується, що все більшу роль у польському сегменті Інтернету відіграє “радикальний правий популізм”. У контексті тролінгу в цьому документі йдеться про раSSєйські спецслужби та ЗМІ. Йдеться, наприклад, про міжнародний розсадник пропаганди Кремля, інформаційне агентство “Sputnik”. Путлерівські фальшивки, зокрема, стосуються НАТО та нагнітання ворожості до України.

У доповіді “Автоматизована пропаганда у світі” також вказується, що в часи протестів на київському Майдані польський Інтернет аж кишів фальшивими профілями у соціальних мережах, які моментально підключилися до дискусій на тему польсько-російсько-українських стосунків.

У 2015 експерти Центру міжнародних відносин також звертали увагу на раSSєйське втручання у польський кіберпростір за допомогою фальшивих профілів. Зазначається також, що кремлівці прагнуть популяризувати радикальний польський націоналізм і навіть антиросійський націоналізм, аби представити Польщу в очах західних союзників як ненадійну та істеричну країну.

Автори доповіді роблять висновок: “Ми вступаємо в золотий вік пропаганди, дезінформації та медіа-маніпуляції”. А “Gazeta Polska Codziennie” додає: “головне не тільки боронитися від цього, а й самому не стати свідомим чи несвідомим знаряддям такої пропаганди”.

Інтернет-портал «Niezalezna.pl» у своїй публікації “Концерн Sputnik – голос Путлера в Польщі. РаSSєйський медіа-наступ” (Koncern Sputnik – głos Putina w Polsce. Rosyjska ofensywa medialna) звертає увагу на діяльність у Польщі путінських ЗМІ. Московська пропаганда активно діє у Польщі з кінця 80-х років минулого століття.

Як наголошує експерт у східних справах Єжи Тарґальський, серед головних рупорів Кремля – інформагентство “Sputnik” та сумнозвісний телеканал “Russia Today”, який задіяв 700 працівників у різних країнах світу, а в Польщі його транслює мультимедійна платформа Onet.tv. У Польщі транслюється радіо “Sputnik” з 2008. Критика цього факту з’явилася лише після військової агресії РаSSєї в Україні. 2016 прийнято рішення позбавити ліцензії “Radiо Hobby” за те, що надавало час для трансляції “Спутніка”.

В Інтернет-мережі “Sputnik” діє 34 мовами, пристосовується до кожної країни, у кожній має групу співпрацівників. Причому інформацію цієї пропагандистської машини – зокрема про НАТО, Україну, енергетичну політику та смоленську авіакатастрофу передруковують деякі польські портали. Наприклад, в gazetawarszawska.com/politics з’явилося інтерв’ю політика Януша Корвіна-Мікке під заголовком «Чи снайпери на Євромайдані пройшли вишкіл у Польщі», який зробив кореспондент “Спутніка” Леонід Сіган.

У лютому 2017 представники НАТО оприлюднили факти, що РаSSєя проводить агресивну дезінформаційну і пропагандистську кампанію, яка з кожним місяцем посилюється. Особливо цей тренд активізувався після анексії Криму та початку війни на Донбасі. Експерти НАТО навіть створили спеціальну Інтернет-сторінку, де збирають та відповідають на брехливу інформацію, що її розповсюджують рупори Кремля.

©Natali – спеціально для “Український простір Прикарпаття

За матеріалами публікацій:

– http://gpcodziennie.pl/65648-strzezciesietrollenadchodza.html

– http://gpcodziennie.pl/65709-rosyjskapropagandawpolsce.html

– http://niezalezna.pl/101388-koncern-sputnik-glos-putina-w-polsce-rosyjska-ofensywa-medialna

.