Інформаційна агресія кремлівсько-путінського режиму: нові факти

На порталі Global Voices Online британський аналітик Лоуренс Александер розмістив матеріали про мережу кремлівських новинних сайтів з протиукраїнською та антизахідною тематикою.

Лоуренс раніше опублікував велике розслідування про мережу діючих у Twitter прокремлівських ботів, пов’язаних з петербурзьким агентством “Інтернет-досліджень”, яке в ЗМІ отримало ім’я “Фабрики тролів”.

Журналіст почав свої пошуки з сайту “Вштабе”, на якому розміщені сотні демотиваторів з образами на адресу українців та їх лідерів. Як з’ясувало британське видання The Guardian, цей сайт використовують “кремлівські тролі” для створення видимості “широкої підтримки” політики Крємля населенням Расєї і зарубіжних країн.

Зібрані ним відкриті дані про сайт вказують, що серед іншого він виявив лічильник Google Analytics, для якого був вказаний унікальний ідентифікатор. Через сервіс sameID.net Александер дізнався, що такий же ідентифікатор використовується в лічильниках і на інших сайтах. Один із сайтів, “Народні новини”, був пов’язаний ще з двома ідентифікаторами Google Analytics, а ті – з більш ніж 20 сайтами.

У результаті журналіст відшукав п’ять ID, чотири з яких були пов’язані з декількома сайтами. У числі прокремлівських, за даними експерта, виявилися розташований на українському домені “Хто є хто”, який збирає компромат на українських чиновників, сайт “приколів” Zanogu.com, “Я – патріот”, де дискредитується російська опозиція, а також новинні портали ФАН, “Журналістська правда”, “Федеральне агентство пригод”, “Новинне агентство Харкова” та неофіційний сайт російських терористів «Міноборони».

Проаналізувавши інформацію про реєстрацію доменів з усього списку сайтів, Александр також звернув увагу, що в деяких з них використовувалася адреса [email protected] Пошук по електронній пошті вивів дослідника на фрілансера на ім’я Нікіта Подгорний.

На його сторінці у Facebook журналіст знайшов зв’язок з деякими з сайтів, виявлених раніше.



Крім того, ім’я фрілансера знаходилося в опублікованому в блогах списку співробітників агентства “Інтернет-досліджень”. Крім того, в друзях у Подгорного знайшовся Ігор Осадчий, а такі ім’я та прізвище також фігурують в списку.

Читайте також:  Польські ЗМІ: Головне - самому не стати знаряддям кремлівської пропаганди!

У минулому дослідженні журналісту вдалося виділити 17590 тісно пов’язаних один з одним, але “соціально ізольованих” акаунтів, в 93% профілів яких не було інформації про місцезнаходження, в 96% не було часового поясу. Вони випускають тисячі повідомлень, але ніяк не взаємодіють між собою і з іншими акаунтами, не вступають в дискусії. Практично всі імена “ботів” створюються за єдиним принципом: це ім’я плюс прізвище зарубіжного походження, такі як Лілі Торен, Теренс Ковард і т.п.

Джерело – https://globalvoicesonline.org/2015/07/13/open-source-information-reveals-pro-kremlin-web-campaign/